O casa inspirata din natura

In viata asta sunt cateva lucruri la care visezi aproape in continuu: oamenii pe care sa ii tii alaturi din multitudinea de personae pe care le intalnesti, locurile pe care sa le vezi si lucrurile pe care sa le faci cu mana sau mintea ta, sub forma unui loc de munca, unde sa te simti pur si simplu bine. Ce ar fi daca le-ai putea aduce pe toate sub acelasi acoperis? Sa ai o casa plina de oameni dragi, sa incluzi amintiri din locurile unde ai fost si sa ai un job care sa iti permita sa poti sta acolo unde te simt cel mai bine…acasa.

11r-Proiect-casa-parter-cu-etaj-moderna-Dalia-de-la-AIA-Proiect-tel-0722494447Intotdeauna mi-am imaginat un astfel de loc la malul marii, pe care sa o privesti la nesfarsit de pe scaunul de rafie din curtea plina de verdeata. In mintea mea am un proiect de casa in ale carei linii simple si drepte sa simt cum ma relaxez profund. Sa imi dea impresia ca numai acolo sunt in deplina siguranta. Curtea este verde tot timpul cu iarba si fori presarate ici colo in fata casei. De jur imprejur sunt pomi ce tin umbra sezloangelor si mesei la care imi place ca in fiecare dimineata sa imi beau cafea fierbinte. Pe prispa din fata sunt doua fotolii cu perne atat de moi incat te afunzi in ele si toate gandurile au zburat departe.

Interiorul casei este diferit de orice ai vazut pana acum. Fiecare camera are popria tema inspirata din natura. Sufrageria se afla pe un camp plin cu baloti de paie si are culori calde de toamna in fiecare decoratiune interioara. Nu am canapea. In locul ei am un leagan mare prins bine in tavan. L-am pus cu gandul ca cine ma viziteaza sa poata sa se balanseze in timp ce imi povesteste ce s-a mai intamplat in viata sa. Leaganul are bratele pline de plante urcatoare. In mijlocul camerei am o masa dintr-o buturuga de pom, iar de jur imprejur sunt perne late. Peretii nu sunt goi. I-am umplut de picturi, asa cum m-am dorit mereu sa fac, dar nu am avut timp sau mai degraba curaj. Am pictat un camp imens, care sa imi dea impresia de infinit, plin cu baloti de paie. In departare se vede soarele cum apune, dar isi lasa inca sa cada peste noi lumina lui calda de toamna.

Autorizatie-securitate-la-incendiu-AIA-Proiect-0722494447-MDormitorul este in nori. Da, ai citit bine. Este parte a unui avion, care ma lasa sa privesc cerul. Patul este cabina avionului. Este inalt, cu o saltea moale si are doua noptiere langa, pe post de aripi. Stau in el dimineata si incerc sa ma trezesc, dar ma surprind uitandu-ma in zare la nori si soare. Tavanul si peretii sunt plini de nori albi, printre care se vede albastru cerului si un soare molcom de dimineata. Privelistea din nori se continua printr-o fereastra mare, cat tavanul si usor oblica, ca de mansarda, pentru ca aici este si dormitorul, la al doilea etaj. Il ocupa pe jumatate. Mai am doua camere aici. Una mare a fiicei mele, care si-a decorat-o asa cum si-a dorit si alta pe post de dressing american. Un dressing mare cu dulapuri de jur imprejur si o masa inalta plina de sertare pe mijloc. Mai am o oglinda cat un perete si doua scaune de piele negre pe care atarna elegant blanuri albe. Toata camera e alba. Doar asa pot sa imi vad tinutele pline de culoare, in fiecare dimineata.

Mai jos pe hol se afla o baie care te trimite direct in jungla. Pe jos se stau pietrele unui parau, iar cada este o stanca imensa din ale carei pereti iese dusul, ca o cascada. Chiuveta este parte a unui arbore plin de plante cataratoare. Tavanul este cerul, un geam imens, care acopera toata partea superioara a camerei.

8r-Proiect-casa-parter-cu-etaj-moderna-Dalia-de-la-AIA-Proiect-tel-0722494447Revenim la parter unde bucataria este singura camera normala, creata special sa te faca sa privesti plaja de afara, pentru ca, sper ca nu ai uitat, suntem la malul marii. Camera e plina de dulapuri maro, iar in mijloc am o insula imensa pe care se afla chiuveta, aragazul si cuptorul. Unul dintre pereti este format numai din geamuri, ce se deschid larg catre terasa. Aici se sta intinsa o masa lunga, care sa ne permita sa ii adunam laolalta pe toti prietenii. Intr-o parte si-n alta sunt pomi de care am legat catev sezloange. In ele stam si citim carti, iar din cand in cand privesc cerul printer ramuri de copaci.

E o imagine idilica, poate spui. Asa o fi, dar e imaginea mea. Este felul meu de a te proiecta intr-o lume pe care o privesc si de ate face sa o vezi la randul tau.

As putea oare construi o astfel de casa? Eu cred ca da, cu ajutorul AIA Project. Echipa AIA imi sta la dispozitie pentru a trece prin toate etapele ce ma vor duce catre casa mult-visata, de a idee la executie. Ma vor ajuta sa concep proiectul. Daca ai doar cateva idei despre casa mult-visata poti alege din colectia de proiecte case optimizate. In plus, am la dispozitie un evaluator ANEVAR, care sa imi spuna ce presupune o astfel de constructie si mai ales care poate calcula valoarea edificiului la momentul finalizării sau în oricare alt moment.

sigla-AIA-2016-768x392

Articol scris pentru proba a3-a a concursului SuperBlog2017.

 

Lasă un răspuns

